Sunday, March 21, 2010

A crocheted necklace and some mittens

I've wanted a fairly long necklace for a long time now, but haven't been able to find one I liked, so when I saw this "Coral" pattern over at Ravelry, I decided to crochet myself a necklace....
I wasn't quite sure how it would turn out so I just grabbed some old old old old wool from my stash to start with. It turned out I didn't have enough to make the necklace as long as I wanted it to be, so I had to dig through and see if I could find some more of the same. I found a wee bit in a darker shade... never mind. I think I like the necklace anyway... even though it's not as long as I wanted it to be. I might even have to make another one. A longer one. I have some shiny yarn I bought years ago that I think would look nice...
I have also been knitting a bit lately. Another Ravelry pattern.... These are called Aili's mittens. They were really easy and fun to knit. And I do loooove lime and turquoise together. The mittens are also very thick and warm.
Knowing Maja, it was only a matter of knitting half a mitten for myself before she wanted some too.... So she got to choose colours for hers. Pink and dark blue.

And now Susie has started asking about when she will get mittens like that too... I better take her wool shopping sometime next week....


3 comments:

Ruth said...

Så flotte vantene ble. Og farvesamensetningene er fantastiske. Jeg lider fremdeles litt under den hjernevasken vi ble utsatt for i min ungdom. Det var så utrolig mange rare regler for vilken farger som gikk (og ikke gikk) sammen.

Aldri blått og grønt f.eks. Jeg husker jeg argumenterte med at blåklokker så ok ut, men det falt for døve ører.

Jeg liker ihvertfall dine fargesammensetninger og skal prøve å bli litt tøffere selv. Jeg ser jo at der er lekkert.

Ha en fin uke.

Sonja said...

Smykket ble flott. Jeg trodde det skulle være små kuler. Rart hvordan man ser for seg ting og så ser det helt annerledes ut i virkeligheten.
Flott farge Maja valgte seg på vottene. Vi får vel ha med noe garn og sånt på fjellet i påsken. Nå er det vasket og pyntet, klart for påskefeiring.

sipusa said...

fine votter og stilig smykke! Men jeg ville nå putta på litt mørkere også jeg da, tror det ville blitt stilig:-)