Monday, February 02, 2009

A new family member!

We've got a new family member... He is small, green and very cute and his name is Judas... He used to be my brother's budgie, but my brother is travelling a lot with his work, so he couldn't keep Judas anymore and asked us if we wanted to give him a new home. I don't know if there is a reason behind the name, but... I don't think it's a Judas... rather a Judith... (I'm quite sure, actually)
Anyway... the girls are sooooo excited. They're fighting, well almost fighting, over who is going to let him/her sit on their shoulder or head...

Susie was quite determinded from the first time we took him out of his cage, that he should not sit on her hand but on her head...

Maja just wants to hold him all the time. She doesn't care where he sits, as long as it's on her...
.
In lack of a telly, Susie makes herself comfy in front of Judas'/Judith's cage looking at him for ages... she even brought her snack....

12 comments:

~♥~ Monica S said...

Koselig!! De er så søte! :-)
Både barna og Judas/Judith...

Gøy for barn å ha dyr å forholde seg til! :-) De lærer my også!

Monica

Anonymous said...

what a fantastic bird!
hey I've given you a blog award.
http://artycrafty.wordpress.com/2009/02/04/ive-been-given-a-blog-award/

Turid said...

Gratulerer med Judas! Så søt han var! Fine bilder av han sammen med ungene. De er jammen tøffe som tør å ha han på hodet og armen! Koselig med sånne bilder av barn og dyr/fugler;)
Klem ;)

Sonja said...

Så mye kos dere har med Judas. Koselige bilder. Nå savner jeg småtuppene masse.Håper Judas også vil komme på besøk til mormor en gang,vi har jo møttes noen ganger tidligere.

Visste du at wee er et typisk skotsk ord. Jeg har spurt flere her om de vet hva det betyr,negativ. Jeg kunne spurt deg men her glemt det når vi har snakket. Så i dag spurte jeg en engelskmann og en skotte,så nå vet jeg det.
Klem fra Mamma.

Eileen said...

Oh my! This is so precious! Better than a television!

Anonymous said...

Hei hei, nå har du ikke fulgt helt med i timen.
For det første så er det ikke bare min fugl. Therese er akkurat like mye med. For det andre så er det hele situasjonen med reising/pendling og at Therese ikke kan ha Judas i Tromsø som gjorde at vi valgte å omplassere ham.
Men ellers er jeg veldig takknemlig for at dere ville ha ham, og det ser jo ut til at han har fått det fint og at han koser seg.

Tonje said...

Jada lillebror... la oss nå ikke overkomplisere ting ;) Har jo bare forenklet litt for ikke å belemre blogg-leserne mine med en masse detaljer... men hvis du ønsker det, kan jeg jo legge til disse tingene du nevner...

Anonymous said...

så fin liten kar/dame;-) og så fint å få en liten kamerat da, ser ut som om både krabaten og jentene koser seg:-D

Anonymous said...

Gratulerer med fugl :) Det er mye selskap og underholdning i kjæledyr.

Stubbetufsa said...

Hei, Tonje!Takk for koselig kommentar! Jeg har kontakt med Ullhedina i Skottland. Morsomt å få kontakt med din mor også, kanskje det er samme dama?
Den undulaten så veldig trygg ut, skjønner at jentene liker ham/henne!

Anonymous said...

Åhh,så søt hun er.Er ganske sikker på at det er en jente.Guttene er visst blå over nebbet.Fikk lyst på undulat igjen.Hadde en som kunne snakke litt.De er bare herlige.Kos dere:)

Anonymous said...

Hahahhaa, så søte! :D
Husker godt jeg fikk en undulat i 9-årsgave av mamma og pappa. Hun het Josefine, og ble nervevrak av at mine to yngre brødre spilte litt for mye fotball innendørs og rista litt for mye i buret hennes fra tidlig alder av... Stakkar lille!